CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Rabu, 20 April 2011

hari ibu, 22 Desember 2009

sesekali…
ingin aku menjengah kamar hatimu
melihat sesiapa yang ada di situ
tetapi
apalah yang dapat kuberikan
selain tanda ucapan salam

sesekali…
ingin aku mengoyak segala derita
yang kau sembunyikan di balik matamu
menyimpan kepingan-kepingan duka yang melingkari hatimu

sesekali…
ingin aku melemparkan keriangan
dan meragut resah yang kau sembunyikan
agar hidupmu bersemi kembali

namun aku adalah aku
engkau adalah engkau
kita hanyalah pengembara penuh rahsia
aku hanya mampu memberi
sebuah kejujuran dan keikhlasan seorang anak
tidak setanding dengan kebahagiaan yang kau berikan padaku

(from hani, malaysia)

ibu adalah untaian air mata pengharapan
ibu adalah gelisah tiada tara
ibu adalah penantian tak berujung
ibu adalah kebahagiaan tak berpamrih
ibu adalah kasih tiada lelah
ibu adalah jasa tak terbayarkan
ibu adalah doa tak bertirai
ibu adalah cinta tak bertepi

cinta untuk ibu

selamat hari ibu
aku bangga padamu...

22 des 2009

0 komentar:

Posting Komentar

Terima kasih sudah meninggalkan pesan ..